היי, אני נדיה בכר צבי

ירושלמית בת 45 ואמא לשני בנים מקסימים. בוגרת B.dance בהצטיינות של 'האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים', מדריכת פילאטיס מוסמכת , מטפלת גוף נפש דרך כלים של רייקי – 'מאסטר רייקי' מוסמכת ומטפלת ב'אקסס בארס'. כיום סטודנטית לתואר שני במחול. בגיל 23 התחלתי את לימודי הריקוד והתנועה ב'אקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים'.סיימתי את לימודי התואר הראשון שם בהצטיינות כשבידי 'פרס דיקאן פקולטה'.

מיד לאחר סיום התואר, התחלתי להתאמן בפילאטיס, שנכנס לארץ באותם ימים – גם מתוך רצון לשמור על הגוף ונשבתי בחכמת השיטה. 

הוכשרתי להיות מדריכה הן בפילאטיס רצפה והן בפילאטיס מכשירים. בין לבין, היו לי שתי הופעות סולו במסגרת פסטיבל "זירת מחול" בירושלים, ונולדו לי שני ילדים.

לאחר מספר שנים, בהן גם הייתי המנהלת המקצועית באחד מהסטודיואים המובילים בירושלים, החלטתי שאני יוצאת לדרך עצמאית בתחום – מתוך אמונה שיש לי דרך אחרת להנגיש את הידע הגבוה של גוף תנועה ותודעה, שליחות בה אני יכולה ורוצה לעזור לאנשים הסובלים מבעיות יציבה ותנועה.
הרגשתי שאני מחפשת לעבות את שליחותי בתחום גם באמצעות עבודה אנרגטית, ולמדתי קורסים רבים מעולם הטיפולים האלטרנטיביים – רייקי, דימיון מודרך, אקסס בארס, ועוד.
מאז, 18 שנה שאני במפגש אנושי מרתק עם תלמידים ומטופלים, מפגש של תנועה ושפה בו אנחנו לומדים, שואלים, חוקרים יחד את רזי התנועה , היציבה והמפגש המעודן של גוף ונפש. מפגש שמביא לחיים את תודעת התנועה לתנועה יציבה, ולתנועה פיזית משוכללת יותר.

מהי 'תנועה הכרתית?'
גישת התנועה ההכרתית מנסה לקדם קונספט שאני קוראת לו 'טיפוח חשיבה תנועתית', מה שאומר שהתנועה נלמדת קודם בראש – מה שנקרא " הדמיית תנועה". מחקרים מוכיחים שכאשר אנחנו רק מדמיינים תנועה, 30% משרירי הגוף שלנו כבר עובדים –זה לכשעצמו נתון מרהיב בעוצמתו – והוכחה חיה לקשר העמוק בין תודעת תנועה ותנועה.

יציבה ותנועה הכרתית
כולנו נושאים את גופנו באופן מסוים – שחלקו קשור למבנה גוף מולד, וחלקו הוא לימוד מהחיים של דפוסי עמידה, ישיבה ותנועה שונים.
הקשר ההכרתי לאופן ואופי היציבה שלנו הוא לרוב קשר מאד רופף, ואם הוא כבר קיים הוא נשען על תבניות ישנות שהיו אומרים לנו כל הזמן בילדות.."תרים את הראש, כתפיים אחורה, בטן פנימה.." וכו'..
אין באף אמירה כזו דבר פסול, אך כשזה לא נשען על הבנה שגוף זו "תזמורת" של איברים שצריכים לנוע יחד, בהרמוניה ,כשכל תנועה פה משפיעה גם שם, נוצרת תבנית מלאכותית של יציבה או תנועה שכפי שהיא נוצרת ברגע, היא גם קורסת ברגע – כי היא מלאכותית מדי..  

למי מיועדת הגישה?
הגישה מתאימה למעשה לכולם.
היא נכונה לילדים ובני נוער, בעודם צעירים ובכך זה מאפשר טיפוח ושיח עמוק של מה שאקרא לו "תרבות הגוף"- בניית קשרים ותבניות תנועתיות חכמות ונכונות, הן לטובת התנועה והן לטובת היציבה .
היא נכונה לנשים לפני ואחרי היריון .
היא נכונה חלילה בזמן שיקום מפציעה – שם יש הרבה פעמים חלון הזדמנויות ללמידה מחדש של תבניות תנועה חכמות.
ובכלל, לכל הסקרנים המבקשים לעצמם צורה חדשה של למידה והעמקה, לטובת שיפור מיומנויות תנועה ותודעה.
מדהים לראות שככל שהקשר ההכרתי שלנו עם הגוף שלנו עולה ,זה מפתח לא רק שיפור במיומנויות תנועה , אלא משכלל תבניות חשיבה ודפוסי פעולה בהרבה תחומים אחרים בחיים לדוגמא: יכולת ארגון וניהול, העמקה בתקשורת והרחבת יכולת הקשבה לאחר, פיתוח תקשורת בין אישית הכרתית של אדם ופנימיותו ועוד.

אשמח שתיכנסי לאתר שלי, תלמדי אודותיי , תרגישי האם זה מצליח לגעת במהות פנימית שלך שהיית רוצה לפתח.
מוזמנת להשאיר את הפרטים שלך ואחזור אלייך בהקדם.
להתראות בקרוב 

052-3241201 | nadia@minekuda-le.co.il
כל הזכויות שמורות לנדיה בכר צבי 2024